Obnova peněženky

Celá řada důvodů vás může dovést k tomu, že budete potřebovat obnovit svou peněženku Monero. Může to být porucha nebo výměna hardware, různé přesuny, stěhování, nepředvídané události jako krádeže a mnoho dalšího.

Obnova ze souboru

Tento se v případě operačního systému Windows obvykle nachází ve složce Dokumenty/Monero/Wallets.

Možností je tedy zálohovat vaši peněženku skrze tyto soubory. Jakmile je máte uloženy, není nic jednoduššího jako obnovit peněženku z tohoto zdroje. Kliknete vpravo na "Open a wallet from file" a posléze vyberete místo, kde jsou soubory uloženy (např. pevný disk, přenosný disk, apod.).

Obnova pomocí privátních klíčů

Pokud jste nezálohovali, je zde možnost obnovy dvěma způsoby.

a) Znáte vaši Adresu, Spend key (private), View key (private)

b)  Při zakládání peněženky jste si zvolili tzv. Mnemonic Seed, což je určité množství (25) po sobě jdoucích slov. U webové peněženky Mymonero je těchto slov 13. Byli jste vyzváni k jejich pečlivému uschování a to nejlépe v papírové podobě. Neměli byste je uchovávat v nějakém souboru ve vašem počítači, nebo třeba v emailové korespondenci.

Mnemonic Seed byste neměli tisknout pomocí vaší tiskárny a odesílat tak data elektronicky. Raději si dejte práci a seed přepište ručně fixem, který nevybledne. Po skončení přepsaný text řádně zkontrolujte nebo použijte jinou mnemotechnickou pomůcku. Třeba oboustranné stejné vyhotovení (druhý ruční přepis, ale na stejném papíře) apod.

Můžeme tedy říci, že i když se přihodí něco nepříjemného a najednou nemáte peněženku na kterou jste byli zvyklí, existují nejméně tři způsoby jak ji obnovit.

5 komentářů

  1. Dobrý den. Moc prosím o radu. Nejsem vůbec zdatný v IT. Pří nějakém up-gradu peněženky jsem asi špatně postupoval. Nabídlo mi to tuším restore account a já to odeslal. Poslali mi nový ID. Teď mám v mobilu anonymous a 0 XMR. Mám jich koupeno 12. Doufám, že jsem o ně nepřišel. Co mám dělat? Děkuji za odpověď.

  2. Bude potřeba více informací. Nevím o jaký klient nebo aplikaci se jedná (píšete o mobilu). Nicméně platí že k vašim prostředkům se vždy dostanete pomocí wallet seed.

    Pošlete screen na náš mail info@czechmonero.cz

  3. Ok nic se neděje, zkusme to jo jinak. Odpovězte na pár otázek a pak zkusíme nějakou odpověď.

    1. Nepochopil jsem jestli používáte mobilní peněženku nebo klienta v PC a jakou verzi? doporučuji pouze oficiální z getmonero.org
    2. Funguje váš Wallet file name? popř. funguje heslo a dostanete se dovnitř?
    3. Jste plně synchronizován se sítí? tzn. daemon by měl hlásit conected (disconected je špatně).
    4. Zapsal jste si při zakládání účtu Wallet seed popř. private keys?
    5. Proběhla transakce při převodu do vaší peněženky vpořádku? Zaprvé byste ji měl vidět v hisotorii a za druhé lze ověřit jestli vůbec proběhla.

  4. Tak děkuji moc za snahu a rady. Nějakým způsobem se mi to podařilo obnovit. Vše je jak bylo předtím..

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *